דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשמור על אופטימיות למרות גל הפיטורים 

מאת    [ 13/11/2008 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2646 פעמים ]


במקרה או שלא במקרה, מציינות היום עמותות שונות ברחבי העולם וגם בישראל את היום לבדיקת דכאון וחרדה, כל זאת על רקע כותרות העיתונים המבשרות על פיטורים על ימין ועל שמאל.
יצאנו השבוע לרמת החיל בתל אביב, בועה צפון תל אביבית, כדי לבדוק את מצב רוחם של עובדי ההיי טק. בין השאר הסתובבנו גם בטריטוריות פגיעות יותר כמו חוצות בניין קומברס וקבוצת רד. נראה שהאופטימיות עדיין שולטת ברחוב הברזל, לפחות כלפי חוץ.
עם מספרי המפוטרים ההולכים וגדלים, קשה שלא לחשוש שהודעת הפיטורים הבאה מתקרבת למפתן הדלת הפרטית. 'למרות שזו מגמה חדשה, רואים היום עלייה משמעותית של אנשים שפונים לייעוץ, לאו דווקא של מפוטרים, אלא גם של עובדים רגילים', אומרת אורית בן שאול, יו'ר חטיבת הפסיכולוגים התעסוקתיים- ארגוניים והחברתיים בהסתדרות הפסיכולוגים.
בן שאול רואה עלייה לא רק בכמות המפוטרים שנעזרים בשירותי הייעוץ אלא גם בעובדים המגיעים עם חרדות של חרדה. 'אנשים מגיעים אלינו עם פחד וחרדה מכך שהולכים לפטר אותם, הם חוששים שכל טעות קטנה שהם עושים תעלה להם ביוקר. אפילו צעדי הקיצוצים בהטבות לעובדים, כמו למשל קיצוץ בארוחות או בהטבות מועדון, מבלי לפטר עובדים, מעלים תגובות של חרדה כיוון שזה נתפס כצעד המבשר על פיטורים'.
'מפוטרים רבים מגיעים לייעוץ באשר לדרך בה עליהם לחפש עבודה, כיצד עליהם להתראיין ומה כדאי להם לכתוב בקורות החיים. וישנם גם אלה שחשבו ללמוד את מקצועות ההייטק ופתאום חושבים על זה ובאים לייעוץ תעסוקתי'.
אז איך מתמודדים?
'חשוב להיות פעילים ורציונאליים. פיטורים וכל מה שמסביב לזה, כגון שמועות על פיטורים שלעיתים מתנפחות מאד, גורמים לתגובות מאד רגשיות. אם חלילה פיטרו אותך, אסור להגיב בהיסטריה, כיוון שמהלך של פיטורים במציאות הכלכלית הנוכחית הוא אקט רציונאלי: הוא נובע משיקולים כלכליים והוא אינו מכוון אישית אלא מגיע בגלים.
אני ממליצה לא להמתין אלא לחפש עבודה במהירות רבה ובפומביות. התראיינו כמה שיותר ובאופן מיידי, וספר לכל חבריך על כך. אל תסתיר את זה'.
בן שאול לא רק משדרת לנו להיות אופטימיים, היא גם אופטימית בעצמה. 'יש הרבה מקומות עבודה בשטח. ולא רק בהייטק. סגירת 'משמר' יצרה חור בבית החולים תל השומר שם אין כרגע צוות ניקיון, מישהו אחר יצטרך למלא אותו'.
'התמודדות נכונה במצב של חרדה, התנהגות פעילה, אופטימיות, יחד עם יכולת להתפשר בשכר ובתנאים יעזרו לכולם לעבור את זה בשלום', אומרת בן שאול.
כתבתו של אסף גלעד התפרסמה לראשונה בכלכליסט ב 13.11.08
יעקב בן שאול, יועץ בעל ניסיון עיסקי-שיווקי רב, מרצה על האפשרות ל'מגה חיים' וספריו "מחזור החיים השני - החינוך החדש למחזורי חיים וקריירה" (ספרות עכשיו, 2008) וספר הניהול: "למות כלכלית ולהישאר בחיים" (פרדס, 2007)
אתר המחבר:
http://www.benshaul.co.il
להתקשרות:
benshaul@benshaul.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב